Al een tijdje heeft de PAN geen nieuwsbrief meer gemaakt. Dit betekent niet dat er geen nieuws te melden is, integendeel. Er is veel gebeurd de laatste jaren. Dit was wellicht ook de reden dat er geen nieuwsbrief meer gepubliceerd is.

Het werk voor het Agrarisch Natuur en Landschapsbeheer is in volle gang. De eerste jaren kwamen we nogal wat hobbels tegen. Dit begint langzamerhand beter te worden.

Zowel in de gemeente Winterswijk als in de gemeente Aalten wordt volop gebruik gemaakt van de landschapsregeling waarin de aanleg van diverse landschapselementen met subsidie uitgevoerd wordt.

WhatsApp Image 2021 03 04 at 21.45.24

Lees hier de Nieuwsbrief Winter 2020. (op 'lees hier' klikken)

Coronavirus

Inmiddels is het jaar 2020 en de eerste helft van 2021 voorbij, maar helaas kunnen we dat nog niet zeggen van het Coronavirus.

De jaarvergadering hadden we in oktober 2020 willen houden, maar de tweede golf gooide roet in het eten. Door de derde/vierde golf valt onze planning wat betreft de jaarstukken ook telkens in het water. We hopen dat we in het najaar een ledenvergadring kunnen houden, maar in deze tijd is niets zeker wat dat betreft.

Voor het werk van de VALA m.b.t. de schouw zullen er voorlopig geen schouwwerkzaamheden uitgevoerd worden.

Afspraken met deelnemers: voorlopig worden er geen afspraken bij deelnemers thuis of op het PAN kantoor in Meddo gemaakt. We proberen alles telefonisch af te handelen, en sturen bv. contracten, waar een paraaf of handtekening op moet, per post met retourenvelop.

Voor andere zaken zullen wij ons zoveel mogelijk aan de richtlijnen van het RIVM houden.