De jaarlijkse excursie van de Stichting PAN vond plaats op 23 juni bij prachtig zomerweer. Er waren veel belangstellenden. Gidsen/ecologen Jan Stronks en Rody Schröder leidden elk een groep rond over het nieuwe natuurterrein 'Schippersbeek' tegen de Duitse grens in Kotten. De gidsen zijn erg goed thuis in het gebied, waardoor ze de deelnemers op veel interessante zaken konden wijzen. Zo konden op een paar plaatsen zelfs grauwe klauwieren worden gespot. Het Schippersbeek-terrein is eigendom van de provincie, maar de PAN zet zich in om het in lokaal eigendom te krijgen, waarbij de leden van de PAN het onderhoud doen begeleid door lokale ecologen.

Achterhoek Nieuws Winterswijk plaatste een artikel over de excursie dat te lezen is door op deze LINK te klikken.